Zawsze aktualny rozkład dostępny jest na stronie: www.transportpowiat.pl

do góry

jeszcze momencik...

Trwa wyszukiwanie połączeń

www.transportpowiat.pl

Kontrast: AA
Czcionka: AAA
Odstępy:
Szukaj:

Wyszukiwarka

Zamknij

Jeżeli chcesz wyszukać rozkład jazdy użyj wyszukiwarki połączeń

POWIATLUBLINIECKI
Powiat Lubliniecki
Przystanek odjazdu
Przystanek docelowy
Miejscowość odjazdu
Miejscowość docelowa

Kampania „Twoje TAK ma znaczenie!” wystartowała po raz trzeci2

Aktualności/
(Czwartek 30 sierpnia 2018)
()

W sobotę, tj. 26 maja br. na bulwarze Franciszka Grotowskiego w Lublińcu wystartowała kampania, promująca ideę transplantacji oraz zachęcająca do prowadzenia zdrowego stylu życia.

Inicjatorem kampanii jest lekarz, pochodzący z okolic Lublińca – Karol Kukowka, który dzięki wsparciu Fundacji „Śląskie Centrum Chorób Serca” z Zabrza po raz pierwszy w 2016 roku zorganizował taką akcję. Podjął się organizacji kampanii, aby uświadomić jak największej liczbie osób to, co można zrobić „dla serca i od serca”.

Jak co roku kampanii towarzyszył krwiobus, gdzie prowadzono akcję krwiodawstwa oraz stoisko DKMS, gdzie prowadzono rejestrację dawców szpiku. Każdy uczestnik mógł bezpłatnie dokonać pomiaru ciśnienia tętniczego krwi, glikemii, stężenia cholesterolu z kropli krwi oraz zasięgnąć porad specjalistów m.in. kardiologa, fizjoterapeuty, dietetyka czy dermatologa. Ponadto odbywały się także pokazy pierwszej pomocy oraz zajęcia dla najmłodszych.

Część artystyczną kampanii z pokazami artystycznymi i sportowymi otworzyli: starosta Joachim Smyła oraz burmistrz Edward Maniura. Oprawę muzyczną zapewnili laureaci pierwszego przeglądu piosenki młodzieżowej, artyści ZPiT „Śląsk” oraz zespół „Próba generalna”. Dużą atrakcją był całodzienny zjazd foodtrucków, gdzie każdy mógł delektować się mnogością serwowanych potraw.

W podziękowaniu za wsparcie dla tej inicjatywy włodarze powiatu i miasta otrzymali symboliczne, szklane serca, będące wizytówką kampanii.

Jak podają organizatorzy imprezy, z bezpłatnych badań i konsultacji profilaktycznych podczas trwania sobotniej kampanii skorzystało ponad 2100 osób.

Ilość wyświetleń: 755
powrót